به گزارش سینماپرس، یکی از اتفاقات جالب توجه اجرای قانون بازنشستگان بود که به واسطه پیگیری احسان قاضیزاده هاشمی با جدیت دنبال شد؛ به تعبیر این نماینده مجلس قانون منع به کارگیری بازنشستگان بهترین قانون مجلس دهم است. او در این باره به تسنیم، گفت: عده زیادی ترک خدمت کردند برآورد ما ۶۰۰۰ نفر در قوای مختلف و ۲۰۰ نفر مقامات سیاسی اعم از استانداران، سفیران و معاون وزرا بوده است. البته عدهای هم کوچ کردند یا دور بزنند و فرار کنند که ۱۰۰۰ نفر هستند. خوشبختانه عده زیادی همکاری کردند تا فصل جدیدی از مدیریت روی کار بیایند و با تغییر چهره مدیریتی کشور مواجه شویم. البته که صداوسیما هم جزو نهادهایی بود در امتداد اجرای این قانون حرکت کرد و البته در سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.
وی تأکید کرد: بسیاری میگفتند این قانون در نظام اجرایی کشور اخلال بوجود میآورد و دیدیم نزدیک به ۱۵ استاندار تغییر کرد و هیچ اخلالی بوجود نیامد. این قانون صرفاً به خاطر روی کارآمدن عدهای نیست بلکه به واسطه اجرای این قانون، باید کادرسازی صورت بگیرد. چرا که همین نسل جدید هم به عنوان مدیر سرکار آمدند ماندگار نیستند و باید به فکر نسلهای بعدی باشیم؛ برای آن روزها بیندیشیم.
عضو شورای نظارت بر صداوسیما با اشاره به پولشویی و عدم شفافیت مالی در عرصه فرهنگ و هنر، افزود: متأسفانه در یکی دو سال اخیر شنیدم در عرصه فرهنگ و هنر خصوصاً سینما، موسیقی و حتی کتاب ما شاهد یکسری سرمایهگذاریهایی برای سودهای بادآورده هستیم. به عبارتی از علاقهمندی مردم به عرصه فرهنگ و هنر در قالب برنامهسازیهای مختلف به دنبال کسب و خلق پول هستند و طبعاً مفاهیم به شدت در آنها تنزل پیدا کرده است. به عبارتی دیگر کپیکاریهای دست چندم، سخیف و کارهای غیربومی، بومیسازی میشود. اعتقاد دارم حوزه نظارتی وزارت ارشاد بایستی فعالتر عمل کند و ما بتوانیم در قالب انجمنهای صنفی تهیهکنندگان روی منابع مالی، ورودی و خروجیها نظارت داشته باشیم و به یک شفافیت مالی در عرصه فرهنگ و هنر برسیم.
وی با اشاره به لایحه اداره شدن صداوسیما و موضوع اسپانسرهای تلویزیونی، خاطرنشان کرد: این طرح اداره صداوسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس تکمیل شده و البته این طرح واجد ایراداتی است که حتی در کمیسیون جمعبندی شده من با این طرح مخالفم و نقدهایی بر آن وجود ندارد. اما راجع به اسپانسرینگ من معتقدم این شفافیت مالی در درآمدهای سازمان صداوسیما هم بایستی وجود داشته باشد. درآمدهای در قراردادها و خارج از قراردادها و بعضاً درآمدهایی که میشنویم برای تبلیغ یک کالا بدست میآید که متأسفانه برخی از این درآمدها ناشی از عدم تبلیغ مجموعه رقیب است که میتواند موسسه یا کالا باشد. در این راستا نیازمند شفافیت تبلیغاتی مبتنی بر اخلاق تبلیغاتی در صداوسیما هستیم. ما در شورای نظارت بر صداوسیما گزارشهایی در حوزه تبلیغات بوده که این گزارشها را از صداوسیما خواستیم حتماً منعکس بشود و باز هم پیگیریم. یعنی اگر از طرفی هم به صاحبان کالاها اعلام میکنیم در صورت اجحاف و تبعیضی در حوزه تبلیغات، میتوانند طبق قانون به شورای نظارت بر صداوسیما مراجعه کنند.
ارسال نظر